2019' MEZUNUMUZ'DAN BİLGİLER VE TAVSİYELER

 

SINAVA HAZIRLANANLARA TAVSİYELER 

Öncelikle hepinize merhaba arkadaşlar, yazıma başlamadan önce kendimi tanıtmak istiyorum.

Ben Açelya Türker 2019 yılında mezun oldum şuan Kırklareli Üniversitesi Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları bölümü 2.sınıf öğrencisiyim. Ben size sınava hazırlandığınız bu yolda bir takım öneriler ve neyi nasıl yapacağınıza dair kendi tecrübelerimden kaynaklı bir şeyler söyleyeceğim.




Arkadaşlar öncelikle planlı çalışmanızı öneririm ve yol yakınken hemen ders çalışmaya başlamanızı. Çünkü Lise 1 de lise 2 de hocalarımız bize şimdiden çalışmaya başlayın diyordu ama biz daha doğrusu ben, pek önemsemiyordum çünkü o zamanlar gezip tozmak gibi daha cazip geliyordu. Ta ki son sınıfa gelene kadar. Arkadaşlar gerçekten son sınıfa gelince neyin ne olduğunu anlıyorsunuz işin gerçekten ciddiye bindiğini farkediyorsunuz, hele o sınav tarihini öğrenince! Bu sefer bu zamana kadar önemsemediğiniz şeyin gerçekten olucağını düşündüğünüzde, aman daha çok var çalışırım dediğiniz şeye ayların kaldığını öğrenince eliniz ayağınız birbirine giriyor ve nereden başlasam ne yapsam diye düşünüyorsunuz. İşte tam o an stresli bir döneme girip karamsarlığa kapılıyorsunuz. Bu duruma düşmemek için bir an önce yavaştan da olsa ders çalışmaya başlayın derim ve bu yolda kendinize inanarak devam edin. 

Bu hayatta kimse istemediği işi keyifle yapmaz. Bu yüzden ilk önce nelerden hoşlandığınızı, nelerin dikkatinizi çektiğini belirleyin ve buna göre adımlar atın. çevrenizde, ileride hangi mesleğe sahip olacağınıza dair bir çok insanın bin bir çeşit fikri olucak. Şunu yapsan daha iyi olur, o işin önü kapalı, aman boşver onu olup ne yapıcaksın gibi. Böyle lafları gerçekten duymayın. Siz ne istiyorsanız, içinizden ne geçiyorsa ona doğru yönelin. Unutmayın bu hayatı onlar değil siz yaşayacaksınız. 

Bana gelecek olursak Neden Edebiyat? 

Arkadaşlar benim lisede en sevdiğim ders edebiyattı, bu dersi sevmemin ve üniversiteyi kazanmamda benim için en büyük etken, beni her zaman destekleyen ve her zaman benden ümidini kaybetmeyen Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenim Aynur Bitki'dir. Ben bu yönden çok şanslıydım çünkü hayatta size inancı olan sizden bir şeyler başarmanızı bekleyen kişiler oldukça gerçekten bunu başarabiliyorsunuz. Biz Aynur hocamla bos derslerde, kurslarda hatta dışarıda kafelerde bile ders çalışırdık. O yüzden Aynur hocamın bende çok emeği vardır. Ona buradan çok teşekkür ediyorum. 

Peki ben sınava nasıl hazırlandım? Neler yaptım?

Ben lise son sınıfa geçince çalışmaya başladım. Günlük programlar yaptım, bazen haftalıkta oldu tabi ama ben haftalık ders programına pek uyamıyordum. Okuldan eve gelince ilk baş konu tekrarı yapardım. Zaten TYT+ AYT konuları benim not defterimde yazıyordu. Ders tekrarı yaptıktan sonra o not defterinde sırayla bir konuya çalışıyordum sonra test çözüyordum. Bunun yanında her dersten bir sayı belirleyip o kadar soru çözüyordum, ben ilk baş 20 soruyla başlamıştım sınava bir-kaç ay kaldığında günde 400-500 soru çözdüğümü hatırlıyorum. Her gün çözdüğüm soru sayısına ekleme yapmam bu yönde bana çok olumlu yansımıştı. Ayni zamanda çok kitap okuyordum bu yüzden okumam soruları hızlı bir şekilde çözememe neden oluyordu ve edebiyatı çok sevdiğim için edebiyat sorularını çok çözüyordum her çeşit soruya gözüm alışmıştı. Üniversite sınavında edebiyat testine geçtiğimde çok metin vardı ona göre de yazar eser sormuşlardı 5-6 tane yanlış hatırlamıyorsam, ben o soruların metinlerini okumadan direk yazar eserden bulmuştum ve işaretlemişim, 10-15 dakika sürmüştü o bölüm. Eğer edebiyat-ı seviyorsanız ve ileride ona yönelik bir şeyler düşünüyorsanız yazar eser ezberinizi kuvvetlendirin. Yaşadığımız dönemde olan olumsuzlukları siz evde planlı bir şekilde, koskoca zamanı çok iyi bir şekilde değerlendirebilirsiniz.

Tercih döneminde yirmi dört tercih hakkımız vardı ve ben hepsine edebiyat yazdım yani Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları diğer Tarih Coğrafya gibi onlarda oluyordu ama ben o dersleri sevmediğim için hiç-bir şekilde yazmadım şuan ÇTLE okuyorum, normal Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden farksız edebiyatın en ince ayrıntısına kadar görüyoruz sadece artı olarak dünya edebiyatlarını görüyoruz. Azerbaycan, Türkmenistan, Kırgızistan gibi ve ben çok mutluyum severek okuyorum. İsteyerek okula gidiyorum çünkü okul hayatımda istemediğim zorla yaptığım hiç bir şey yok. Bu yüzden hayatta neyi nasıl istediğiniz karşısında bir tek sizin söz hakkınız olsun. 

Sevgilerle...




 YAZAR: Açelya Türker


 

Yorumlar