MEZUNUMUZ'DAN TAVSİYELER

SINAVA HAZIRLANANLARA TAVSİYELER 

 

  Birçoğunuz beni önceki yıllardan tanıyorsunuz ama aranızda bu yıl liseye yeni başlayan arkadaşlarım da olduğu için kendimi kısa bir şekilde tanıtmak istiyorum. Geçtiğimiz dönem mezun oldum ve halihazırda Trakya Üniversitesi Biyoloji Bölümü öğrencisiyim. Bu yazıda sizlere sınava hazırlanırken neler yapmanız ve neler yapmamanız konusunda kısaca bilgiler vereceğim.

     Sınav tarihi yaklaştıkça birçoğunuz konuları yetiştiremeyeceğini düşünüp stres yapıyorsunuzdur. Öncelikle bu stresin sizlerin çalışmasını etkileyecek şekilde olmasına izin vermeyin. Yaşadığımız  bu pandemi süreci diğer ülkelerde olduğu gibi bizim ülkemizi de olumsuz etkiledi. Sınava hazırlanan öğrenciler bu olumsuz durumu olumlu hale getirebilirler. Kısaca krizi fırsata çevirerek daha verimli çalışabilirsiniz. Pandemi öncesinde yani her gün okula gittiğimiz zamanlarda günümüzün büyük bir bölümü okulda geçiyordu ve eve geldiğimiz zaman ders çalışmak için kısıtlı bir zamana sahip oluyorduk. Şimdi ise hepimiz evdeyiz ve evde olduğumuz bu zamanı ders çalışarak değerlendirebiliriz. Bu çalışmaya başlamadan önce yapmanız gereken en önemli şey hedef belirlemek.  Bu hedefi kesin olarak başarmak zorunda değilsiniz. Ben son sınıfın ilk günlerinde şu an okuduğum bölümün içinde olmadığı bir hedef listesi oluşturmuştum. Onlardan birini kazanmadım ama sevdiğim ve okumaktan keyif aldığım bir bölümü kazandım. Başta belirlediğiniz hedefler sizin okuyacağınız bölüme gitmeniz için bir araç görevi görecek. Hedeften sonra yapmanız gereken önemli şeylerden biri de plan yapmak. Asla rastgele çalışmayın, her zaman planlayarak ilerleyin. Kendi planınızı kendiniz oluşturun, her ders için kendi çalışma stilinizi belirleyin. Sizi en iyi tanıyan yine sizsiniz. Bir dersi nasıl anlayacağınızı düşünüyorsanız ona göre çalışın. Kendimden örnek vermem gerekirse ben haftalık planlar yapıyordum. Her haftanın sonunda yeni hafta için not kağıtlarına günlük çalışacağım dersleri ve çözeceğim soru sayılarını yazıyordum. Bu benim için iyi bir yöntem olmuştu. Bir diğer önemli unsur da mutlaka yapamadığınız soruları öğretmenlerinize sormanız. Asla soru sormak için çekinmeyin. Beni birçoğunuz elimde test kitabı ile koridorda öğretmenlerime soru sormak için beklerken görmüştür. Bazen sadece bir soru bizlere bir konuyu anlatan araç görevi görüyor. O anlayacağınız konu yapamadığınız o soruda saklı olabilir, bunu göz ardı etmeyin. Derslerden, çalışmaktan arta kalan her uygun vakitte kitap okumaya çalışın. Şu an önemsemediğiniz o okuma alışkanlığı sizin için bir kurtarıcı olacak. Sadece paragraf sorularını çözmek için değil hemen hemen her dersin sorularını çözebilmek için kitap okumak gerekiyor. Sayısal dersler dahil olmak üzere hiçbir soruyu okuduğunuzu anlamadan çözemiyorsunuz. Bunun için günde en az otuz dakika kitap okuyun hem beyniniz dinlenecek hem de okumanız gelişecek.

 

 

  Konfüçyüs ’un çok anlamlı bir sözü var.“ Sevdiğin işi meslek edinirsen hayatında bir gün dahi çalışmış olmazsın.“  Bu sözü hayatın pek çok alanına uyarlayabiliriz. Eğer okumak istemediğiniz bir bölüme sadece başkalarını dinleyerek giderseniz mutsuz olursunuz. İki veya dört yıl her sabaha okula gitmek için uyanacaksınız. İlgi alanınız dışında olan bir bölümün derslerine gireceğiniz için her sabah mutsuz uyanmak mı istersiniz yoksa ilgi alanınız olan bir bölümün derslerine girmek için mutlu uyanmak mı?  Tercihlerinizi bunu düşünerek oluşturun. Bu hayat sizin bunu yaşayacak olan sizlersiniz. Kimsenin yönlendirmesi ile tercihler yapmayın. Mutlu olacağınız seçimler yapın.

 

    Bu tavsiyelerim sadece sınava şu an hazırlananlar için değil. Eğer başarılı olmak istiyorsanız bu adımları uygulayarak daha lisenin ilk yılından itibaren sınav için hazırlanmaya başlamalısınız. Benim lise hayatım boyunca yaşadığım en büyük pişmanlık çalışmaya geç başlamam oldu. Metin Hocam daha ilk yıl ve ondan sonraki her yıl çalışmaya 9.sınıftan itibaren başlamanın çok önemli olduğunu söyledi. Çünkü gerçekten başarılı olan insanlar bu şekilde çalışarak başarılı oluyor. Umarım bir nebzede olsa size faydalı bilgiler vermişimdir. Son olarak asla karamsarlığa düşmeyin. Hiçbir şey için asla geç sayılmaz. Sonuçta bir şekilde doğru yolu bulabiliyorsunuz. Ataman Özbay’ın dediği gibi “ İstediğiniz bir şeye veya hedefe ulaşmak için yılmadan, usanmadan çalışmalısınız. Bir insanın hedefi varsa o hedef için canını ortaya koyacak. İnsanı başarılı  kılan zorluklara karşı dirençli olmasıdır. İnsan kendi hedefi ve kendi mücadelesini kendisi bilecek.” Umarım hayatınız boyunca başarı sizinle olur.      

   

YAZAR: SEVCAN KURTÇU

Yorumlar